nedjelja, 17. travnja 2011.

Način upravljanja različitostima

Upravljanja različitostima odnosi se na načine stvaranja, održavanja i ostvarivanja koristi od različitih zaposlenika. Koristi se ostvaruju kroz različite politike, programe i aktivnosti upravljanja različitostima koje se mogu podijeliti u tri skupine. Podjela se vrši s obzirom na razinu koja je odgovorna za njihovo osmišljavanje i provođenje: na razni organizacije, na razini menadžmenta ljudskih potencijala te na razini menadžmenta.

Na razini organizacija
-          poticanje zaposlenika da prihvaćaju i cijene različitosti u organizaciji
-          isticanje od koristi od upravljanja različitostima
-          komuniciranje ciljeva i očekivanja vezanih za upravljanje različitostima  njihovim uključivanjem u viziju, misiju, slogane, govore, interne biltene, elektroničke poruke, zapisnike i sve vrste razgovora
-          zapošljavanje, usavršavanje, unapređenje i zadržavanje pojedinaca različitih karakteristika
-          formiranje heterogenih odbora i timova
-          stvaranje organizacijske klime, kulture i infrastrukture koje omogućuju maksimalnu produktivnost svakog pojedinca, dakle potiču raznolikost
-          otvorene komunikacije i razgovori vezani uz različitosti, probleme u vezi s različitostima  i sl.
-          osnivanje odbora za različitosti koji je zadužen za postavljenje ciljeva i zadataka vezanih za upravljanje različitostima i kontroliranje njihova ostvarivanja i izvršavanje
-          organizacijska pravila, procedure, politike i prakse, odnosno kodekse o različitostima u kojima je definirano kako se treba ponašati, komunicirati i kako rješavati sukobe nastale zbog različitosti
-          uklanjanje institucionalnih zapreka koje onemogućuju jednak tretman
-          praćenje razine, napretka i uspješnosti upravljanja različitostima
-          tradicije i ceremenije koje slave različitost
Na razini menadžmenta ljudskih potencijala
-          prilagođavanje procesa selekcije različitim grupama ispitanika, na primjer jezika na kojem se provodi selekcija, vrste pitanja koja se postavljaju ispitanicima s obzirom na njihov stupanj pismenosti
-          prilagođavanje organizacije rada različitim grupama zaposlenika, npr. postavljanje grupnih ciljeva, timski rad, i grupno praćenje rada za pripadnike kolektivističkih društava
-          fleksibilni oblici rada: fleksibilno radno vrijeme, skraćeni radni tjedan, dijeljenje posla, telerad
-          fleksibilnost u razvoju karijere
-          definiranje ciljeva vezanih za poticanje i primicanje različitosti koje moraju ostvariti menadžeri i drugi zaposlenici
-          nagrađivanje menadžera za promicanje i povećanje različitosti
-          materijalno i nematerijalno motiviranje prilagođeno potrebama pojedinaca, tj. Specifičnih grupa
-          učenje o drugim kulturama, rasama, nacionalnostima i sl.
-          posebni poslovi za radnike s invaliditetom
-          briga za djecu i starije u sklopu organizacija
-          prilagođavanje jelovnika u organizacijskim restoranima različitim kulturama, religijama i sl. ...
Na razini menadžmenta
-          upravljanje predrasudama, pristranostima i stereotipima
-          prepoznavanje i razumijevanje postojanja razlika među ljudima
-          shvaćanje da različite grupe imaju različite vrijednosti i potrebe
-          sposobnost prilagodbe nagrada i beneficija potrebama i željama različitih grupa zaposlenika
-          promicanje koristi koje proizilaze iz upravljanja različitostima
Izvor: Bahtijarević-Šiber, F.: Suvremeni menadžment, Školska knjiga, Zagreb, 2008.

2 komentara:

  1. pitanjce zanima me koje su stranice knjige, jer se to traži u seminarima???
    puno puno hvala

    OdgovoriIzbriši