ponedjeljak, 11. travnja 2011.

Raznolikost u organizacijama




Odrednice suvremenog poslovanja 21. stoljeća su: globalizacija, dinamično i promjenjivo okruženje, interakcija pripadnika različitih kultura, sve veće promjene u demografiji radne snage. Zbog toga se javlja zahtjev za sve veću sposobnost organizacije u upravljanju raznolikom radnom snagom. Upravljanje različitostima temelji se na ideji da svaki pojedinac organizaciji ponudi neke jedinstvene kvalitete. Upravljanje različistima stoga donosi dvostruku korist, odnosno pruža mogućnost razvoja pojedinca i povećava učinkovitost organizacije.

U prošlosti menadžeri se nisu previše obazirali na postojanje različitosti. Smatrali su da se manjine trebaju prilagoditi većini, i nisu razmišljali o prednostima koje raznolika radna snaga može donijeti.  Danas se različitost prihvaća, upravlja se njome i promiče kao vrijedan organizacijski resurs. Osim toga menadžeri su posvećeni traženju različitog spektra pojedinaca iz svih kultura i nacija, jer su sad upoznati s tim da im to donosi znatne prednosti. Pozitivni učinci raznolike radne snage mogu se postići jedino ako se razumiju i izazovi koje ona donosi.

Nema komentara:

Objavi komentar